Aromamarketing

Marketing zapachowy

aromatyczneolejki2-258x300

AROMAMARKETING to „sztuka wodzenia za nos”, czyli umiejętnego wykorzystywania wiedzy o oddziaływaniu zapachów na zachowanie i reakcje człowieka. Tradycyjne formy wspierania sprzedaży są głównie oparte na wzroku i słuchu dlatego tak ważny jest marketing zapachowy. Aktualnie obraz korzyści waszego produktu opiera się tylko na tych dwóch zmysłach. W czasach przesytu rynku to już za mało! Właściwie dobrana aromatyzacja powietrza może skutecznie wpływać na człowieka. Część tego wpływu można przypisać bezpośredniemu powiązaniu układu węchowego z układem limbicznym, dzięki czemu zapachy silnie i szybko zmieniają stan emocjonalny człowieka. Ponadto występują liczne i bardzo silne skojarzenia zapachów z konkretnymi przeżyciami. Aktualnie marketing zapachowy stoi w jednym rzędzie z dobrze urządzonym wnętrzem, miłą i kompetentną obsługą oraz bogatym asortymentem, jako narzędzie w walce o klienta. Dopiero kompilacja obrazu, dźwięku i zapachu buduje pełny i spójny obraz marki.